Saturday, August 1, 2009

Satu lagi gelombang PRK


Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) bakal menghadapi satu lagi pilihan raya kecil (PRK) yang akan menentukan siapa yang lebih mendapat tempat di hati pengundi. Anda juga mungkin sudah maklum mengenai tempat yang bakal berlangsungnya 'perlawanan' ini.

ADUN Permatang Pasir, Dato' Hamdan Abdul Rahman, telah kembali ke rahmatullah pagi semalam akibat kesakitan di bahagian jantung. Beliau telah berada di IJN sejak minggu lalu untuk mendapatkan rawatan susulan berhubung penyakit yang dihidapinya. Beliau telah memenangi kerusi Permatang Pasir sejak Pilihanraya Umum ke-10 pada tahun 1999. Beliau juga telah menjadi Pesuruhjaya Pas Negeri selama 11 tahun bermula penghujung tahun 1980-an. Oleh itu, kehilangan beliau merupakan satu kehilangan besar dalam perjuangan PAS dan PR.

Justeru itu, PR khususnya PAS perlu mencari pengganti yang sesuai untuk bertanding menjadi Adun Permatang Pasir sekaligus menjadi wakil suara rakyat sekiranya menang kelak. UMNO dan BN sudah menyatakan pendirian mereka untuk bertanding dan semestinya mereka juga mahukan kemenangan setelah tewas dalam beberapa siri PRK yang lalu. Jadi, saya percaya mereka akan berusaha dan menggembling tenaga jentera mereka untuk menang di Permatang Pasir kerana mereka berasa tidak mustahil untuk menang. Mereka bangga setelah dapat kalah tipis kepada PAS di Manik Urai walaupun hakikatnya mereka tetap kalah.

Oleh itu, marilah sama-sama kita berdoa dan memohon kepada Allah agar agama Islam yang suci ini dapat ditegakkan dengan mudah di negara kita ini dan bersama-sama kita berfikir dalam menentukan pemimpin yang paling layak untuk memimpin. Janganlah kita pilih pemimpin yang akan menarik kita bersama-sama masuk ke neraka akibat kita memilih pemimpin yang melakukan banyak maksiat.

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment