Wednesday, August 25, 2010

Tanggungjawab Baru, Pengalaman Baru

Sudah macam terbengkalai pula blog ini sejak ketagih dengan laman sosial Facebook(FB). Cukup hebat penangan FB yang satu ini. Segala kerja tidak menjadi. Urusan tergendala. Kelewatan dalam segala hal dan lain-lain. Tapi bukan FB yang ingin saya ceritakan di sini.

Bagi comeback kali ini, saya ingin membawa satu nafas baru kepada blog ini. Tidak mahu terlalu strict dengan artikel yg terlalu ilmiah dan serius tetapi lebih santai dengan entri yang semuanya dari kepala otak saya yang bukanlah terlalu pandai ini.

Pengalaman Baru

Semalam merupakan pengalaman yang baru sebagai seorang umat Islam yang ingin menegakkan Islam di muka bumi Allah ini. Pelbagai ilmu dan pengalaman dapat dikutip supaya dijadikan panduan dalam hidup.

Majlis Berbuka Puasa anjuran PERKIM Kebangsaan telah mempertemukan saya dengan rakan-rakan di Kelab PERKIM yang berlainan IPT. Banyak juga faedahnya apabila duduk di meja YDP Kelab PERKIM. 

Rakan-rakan YDP lain juga tidak lokek memberikan idea dan juga tunjuk ajar dalam meneraju Kelab PERKIM serta menghadapi cabara-cabarannya. Saya sedar bahawa terlalu banyak cabaran dan dugaan dalam melaksanakan program-program Islamik di UniKL.

Mujurlah Timbalan Dekan Dr Shahrulniza hadir bagi memenuhi kerusi VIP yang telah diperuntukkan untuk UniKL. Sekurang-kurangnya beliau dapat melihat suasana PERKIM yang sebenar dan saya harap beliau akan dapat membenarkan kami melaksanakan program-program Islamik dengan lebih kerap.

Walaupun ada banyak lagi masalah di kampus itu, saya dan rakan-rakan Kelab PERKIM yang lain akan tetap juga melaksanakan objektif kelab yang kami telah tetapkan iaitu "mewujudkan suasanaa Islam di UniKL".

Saya rasa angan-angan dan cita-cita yang tersemat dalam objektif tersebut bukanlah sesuatu yang mustahil. Bukannya salah pun untuk rasa beragama di sebuah universiti swasta kerana semuanya akan kembali kepada fitrah juga.

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment